בפעילות המפלגות החרדיות: אושר תקציב הישיבות הגדול ביותר אי פעם

    איתי גדסי 3 Comment on בפעילות המפלגות החרדיות: אושר תקציב הישיבות הגדול ביותר אי פעם

    בפעילות המפלגות החרדיות: אושר תקציב הישיבות הגדול ביותר אי פעם • הממשלה אישרה היום (א') תוספת של 48 מיליון שקל לתקציב הישיבות שמגיע עתה לכ-1.2 מיליארד שקל – הגדול אי פעם. התוספת המבוקשת מיועדת לכיסוי הוצאות השהות והלימוד של תלמידי ישיבות בחו"ל המגיעים לישראל

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה היום (א') תוספת של 48 מיליון שקל לתקציב הישיבות שמגיע עתה לכ-1.2 מיליארד שקל – הגדול אי פעם. התוספת המבוקשת מיועדת לכיסוי הוצאות השהות והלימוד של תלמידי ישיבות בחו"ל המגיעים לישראל.

    בתקופת כהונתו של יאיר לפיד (יש עתיד) כשר אוצר, הודיע לפיד על קיצוץ מחצית תקציב תלמידי הישיבות בחו"ל. עם זאת, בעקבות מו"מ שנערך בוועדת הכספים שבראשה עמד אז ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), הוסכם שתלמידי הישיבות מחו"ל יעברו השתלמות בישראל הכוללת בין היתר ביקור בבסיס צבאי, באתרי מורשת כיד ושם וכיוצא באלו.

    במסגרת ההסכם הקואליציוני שנחתם במאי 2015, בין הליכוד לבין המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, הוחלט לבטל את כל "גזירות לפיד". כתוצאה מכך, תקציב הישיבות שקוצץ על ידי לפיד הוגדל, התקציב לקליטת תלמידי הישיבות הוגדל, וכן בוטל חוק השוויון בנטל. בנוסף לכך, הממשלה הנוכחית החליטה להקצות תקציב של כ-100 מיליון שקל למתן קצבת הבטחת הכנסה לחרדים ולסטודנטים. בג"ץ קבע בעבר שהחל מינואר 2015 לא תשולם קצבת הבטחת הכנסה לחרדים וכתוצאה מכך הוחלט להוסיף גם תשלום קצבה לסטודנטים.

    החלטת נתניהו בסוף 2014 להקדים את הבחירות לכנסת התבססה בין היתר על הבנה עם ש"ס ויהדות התורה, שהיו אז באופוזיציה, לשיתוף פעולה לאחר הבחירות בתמורה לביטול הגזירות של לפיד. תקציב הישיבות קוצץ על ידי לפיד ב-2015 לכחצי מיליארד שקל אבל הוגדל אשתקד על ידי הממשלה בעקבות ההסכמים הקואליציוניים. גם בסוף שנת 2014, לאחר שלפיד פוטר מהממשלה על ידי נתניהו, הגדילה הממשלה את תקציב הישיבות על מנת להתקרב לחרדים.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      זה בסדר הכסף לא יחלחל לציבור, היחידים שייהנו מהכסף הם ראשי ישיבות צדיקים שייאלצו פחות להסתובב בעולם להתרים, ומאידך עסקנים מסואבים שיוכלו להגדיל את רמת ההשקעות שלהם בדירות, טיסות נופש לחו"ל ורכבי יוקרה – הכל בשם ההשקפה כמובן….
      הציבור שהצביע לח"כים לא ייהנה מהכסף!
      לצערינו

    2. 2

      צודק בהחלט! וכך ממשיכים עדר הכבשים ללכת כאילו זה בסדר ממש וגם להצביע להם לפחות שיתנו לראות בקדנציה הארוכה הזאת נס שמתחולל בדירות לפחות שההמירו בעוד אלפי שקלים

    3. 1

      כל הכבוד דרעי הגדול ושאר החברים בסיעות שלנו